SELAMAT DATANG

KE PORTAL GANGGA NEGARA - BLOG UMNO BERUAS


Khamis, 13 Mei 2010

P212 Sibu : Usah terpedaya politik pura-pura!

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersalaman dengan ahli United Association of Chinese Aided School pada perhimpunan warga pendidik di sebuah hotel terkemuka di Sibu, semalam.Turut hadir calon BN bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Sibu, Robert Lau Hui Yew.Lebih 3,000 warga pendidik Cina menghadiri majlis itu.Najib berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) adalah sahabat sejati pendidik sekolah Cina.

Penduduk Sibu jangan terpedaya dengan lakonan pemimpin pembangkang yang boleh disifatkan seperti 'pelawak' terbaik kerana hanya bijak membuat persembahan yang menghiburkan penonton.

Menteri Perumahan Sarawak, Datuk Amar Abang Abdul Rahman Zohari Tun Abang Openg berkata, sememangnya pendekatan politik bangsawan oleh pembangkang mampu menarik perhatian tetapi cakap-cakap kosong 'si pelawak' seperti mereka tidak boleh diharapkan.
"Berbanding dengan Barisan Nasional (BN), pendekatan pemimpin-pemimpin kita adalah politik pembangunan dan kita juga tidak pandai berlakon seperti mereka," katanya ketika merasmikan Pentas 1Belia 1Saberkas sempena Minggu Belia Sarawak di Dataran Sibu, di sini malam tadi.

Katanya, pendekatan politik bangsawan atau berpura-pura yang digunakan oleh pembangkang itu sangat ketara sekali terutama ketika kempen Pilihan Raya Kecil Sibu sedang berlangsung.
"Sebagai contoh, kita dapat melihat seorang pemimpin pembangkang memakai 'songkok haji' ketika hari penamaan calon tetapi sanggup membuangnya apabila berjumpa dengan penganut Kristian di gereja," katanya.

Kata beliau, budaya banyak bercakap yang dibawa oleh pemimpin pembangkang di bandar ini juga tidak sesuai dengan masyarakat di sini kerana orang-orang Sibu terkenal dengan budaya bekerja kuat.

Abdul Rahman Zohari yang juga Presiden Saberkas berkata, persatuan belia itu yang mempunyai kira-kira 130,000 ahli sentiasa melahirkan generasi muda yang mampu menjadi harapan masa depan penduduk seperti calon BN, Robert Lau Hui Yew. Hui Yew malam tadi juga meluangkan masanya menghadiri sekejap majlis tersebut dengan bersalaman dengan para penonton yang kebanyakannya generasi muda.

Gangga Negara..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan